dinsdag 5 november 2013

Carrotcake








Hey meiden!
 
Ik zat eens te denken, wat voor een recept zou ik kiezen? Toen mijn moeder ineens binnen kwam met worteltjestaart dacht, ja dat ga ik doen!:D Ook wel genoemd carrot cake, op z'n Engels dan. En ik zeg je, het is echt super lekker!



 
Wat heb je nodig?
 
- 200 gram boter
- 1 geraspte winterpeen
- 150 gram fijne suiker
- 2 eieren
- 200 gram zelfrijzend bakmeel
- 1 theelepel kaneel
- 150 gram rozijnen (hoeft niet perse)
- 100 gram roomkaas
- 1 zakje vanille suiker
- 125 gram poedersuiker
 
Te bereiden:
 
1. Verwarm de oven voor op 175  °C, en leg het bakpapier op de bodem van de bakvorm.
2. Smelt de boter. (LET OP 150 gram, dus niet alles)
3. Voeg de boter, geraspte wortel, eieren en suiker bij elkaar, en mix het goed met een mixer of garde. (Doe er een piepklein beetje zout bij.)
4. Zeef het bakmeel boven het ei-mengsel, en roer de kaneel en vanille erdoor. 
5. Doe daarna eventueel de rozijnen erbij, roer het nog 1 keer goed door, en doe het dan in de beslagkom. Bak de cake ongeveer 45 minuten, in het midden van de oven. Laat de cake als het klaar is, ruim een uur even afkoelen. 
6. Laat de rest van de boter zacht worden, mix de roomkaas, poeder & vanille suiker er doorheen, zodat er een glazuur ontstaat. 
7. Haal de cake uit de bakvorm, leg het op een schaal en smeer vervolgens met de onderkant van een lepel het glazuur op de bovenkant van de cake.
8. Leg het nog even een kwartiertje in de koelkast.
 
Haal de cake uit de koelkast, en TAADAAA klaar is cake:-P
 
Veel plezier met het maken, en eetsmakelijk dan maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten