zondag 10 november 2013

Wentelteefjes met banaan


Wentelteefjes met banaan
Dit recept hoort zeker bij mijn favorieten! Op internet zijn verschillende recepten te vinden van internet, dit recept komt van de website bakerella.com.
Ik heb echt een zwak voor wentelteefjes en dit is net een andere manier van wentelteefjes maken dan ik gewend ben! Als je niet van banaan houdt kan je er natuurlijk ook ander fruit in doen! Ik zelf ben gek op banaan dus vandaar dit gerecht met banaan! Het is een makkelijk en kort gerecht maar zeker heel leuk om te maken.
Dit is wat je nodig hebt:
  • 1 stokbrood, mijn voorkeur gaat uit naar wit stokbrood maar met bruin kan het ook!
  • 4 eieren
  • 250 milliliter melk
  • Een kwart kopje suiker
  • 1 eetlepel kaneel
  • 1 theelepel vanille extract
  • 1 banaan
  • 3 eetlepels bruine suiker
  • 1 eetlepel boter
  • Poedersuiker

 Zo maak je het!
  1. 1. Snij het stokbrood in kleine stukjes, ze mogen niet te dik zijn maar ook niet te dun.
  2. 2. Verwarm de over op 180 graden.
  3. 3. Mix in een kom melk, eieren, vanille en kaneel tot een glad geheel. Leg het brood hier in aan beide kanten zodat het mengsel in het brood kan trekken.
  4. 4. Leg het brood in de koekenpan en laat aan elke kant 2 minutenbakken.
  5. 5. Mix dan nu de bruine suiker en de boter en verdeel dat over de broodjes. Bak de broodjes vervolgens 8 minuten in de oven en zorg dat ze er goudbruin uitzien
  6.  Snij de banaan in kleine stukjes nu kan je tussen 2 broodjes stukjes banaan doen met daarover heen poedersuiker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten